Azért, hogy ne vessz el a közösségi marketing útvesztőjében.

Sz.O.cialMarketing

Sz.O.cialMarketing

Mit kérdezz a leendő online marketing menedzseredtől?

10 +1 kérdés

2017. szeptember 26. - Gerli

Amikor nekem is hiányzik a napomból az a +1 óra... Igen a "Tartalom Szörnyem" most morcos... Sikerült jó pár napot csúsznom ezzel a bejegyzéssel.

img_0891.JPG

Na de végül is csak kialakul...

 

Ebben a posztban 10 +1 kérdést és válasz vázlatot olvashatsz... Miért fontosak ezek szerintem és mit nyerhetsz ezzel a bejegyzéssel?

 

  1. Ha még eddig nem tudtad, akkor hátha rádöbbensz, hogy a közösségi marketing komoly dolog, nem érdemes félvállról venni.
  2. Ennek hatására elhatározod, hogy beleveted magad ebbe az izgalmas világba, mert van mit tanulnod. (Ha te vagy a saját közösségi média menedzsered akkor a kérdések egy részét magadnak kell megválaszolnod.)

Vagy

  1. Rádöbbensz, hogy nem fér bele az életedbe és megbízol valakit aki ezzel foglalkozik.

 

pablo-57.png

 

Jöjjenek a kérdések:

 

  1. Korábban milyen közösségi oldalakat menedzselt?

Egy menedzser feladata nem csak a posztolás, hanem olyan közösség építése, akik a Te célcsoportodhoz tartoznak. Így lehet belőlük vásárló. A célcsoporthoz szükséges tapasztalatot meg kell szerezni, ha nincs tapasztalata a Te szakmai területeden és nem is tud azonosulni vele akkor az együttműködésből nem várható különösebb siker.

 

  1. Konkrétan a Te vállalkozásodhoz, melyik közösségi oldalak használatát ajánlja?

Itt burkoltan 2 kérdést tettünk fel. 1. Kiderül, hogy utánanézett-e a vállalkozásodnak. 2. A közösségi oldalak ajánlásánál figyelned kell, hogy tudja-e melyik platformot demográfiai szempontból kik használják.

 

  1. Az előbb ajánlott oldalak esetében melyiknél milyen célt tűzne ki? Honnan tudjuk, hogy elértük azt?

A LEGROSSZABB válasz, hogy gyűjtsünk annyi Lájkot és Megosztást amennyit csak lehet. Ebben az esetben köszönd meg az idejét és köszönj el... A jó válasz, ha belátható időintervallumra kapsz egy stratégia vázlatot, amely stabil közönséget és bizalmat épít. Ebben a különböző oldalaknak különböző szerepe van.

 

  1. Van-e kapcsolat a SEO és a közösségi média között? Ha igen mi az?

A SEO optimalizálás és ennek menedzsmentje egy külön szakterület, így egy közösségi médiával foglalkozó szakembernek nem feltétlenül ez a legerősebb oldala! (Az Enyém biztos nem.) De alapvetően tudnia kell, hogy aktuálisan milyen kulcsszavakat, címkéket használjon nálad, amivel erősíteni tudja a jelenléted az interneten.

 

  1. Milyen programokat használ ahhoz, hogy a különböző oldalakat kezelni tudja?

Ha csak ingyenes programokat ismer és használ a Twitter és Facebook posztok időzítésére, akkor szintén nem a megfelelő személlyel beszélgetsz...

 

  1. Mit tesz negatív komment vagy vélemény esetén? Hogyan kezeli?

Aranyszabály, hogy “szájkaratéba” nem megyünk bele és az sem megoldás ha töröljük (kivételt képeznek a trágár/ illetlen megjegyzések). Bármi más kulturált megoldás elfogadható.

 

  1. Mi volt a legnagyobb hiba/bukás ami miatta következett be egy közösségi oldallal kapcsolatban?

A hibából tanulni kell... Ennél a kérdésnél az a lényeg, hogy hogyan birkózott meg vele.

“A siker akkor jön el ha többször hibázunk, de közben nem veszítjük el a lelkesedésünket.” Winston Churchil

  1. Hogyan tartja a lépést a marketing trendekkel?

Ezen a területen naponta jelennek meg hashtag-ek, ötletek, app-ok, módszerek. Ezek követése kulcsfontosságú. Magam részéről fontosnak tartom, hogy tudjon mondani pár külföldi marketingest akit követ, mert általában nem itthon születnek az áttörések ezen a területen.

 

  1. Mit gondol a Google+-ról?

Használni kevesen használják (felhasználói oldalról), azonban SEO szempontjából sokat jelent és a Google Maps-ban való megjelenéshez is szükséges.

 

  1. Mik a Facebook játék/verseny szabályai? Mivel/hogyan valósítja meg? (Adózás szempontból sem mindegy)

Nagyon fontos kérdés, mert pl: letiltással büntetheti a Facebook az oldalt a szabálytalanságért. 

 

+1. Milyen feladatokat vállal pontosan?

Pl: Képeket is megszerkeszti a posztokhoz a cégedre szabva? Moderálás? Hirdetés kezelés, ha igen milyen típusú hirdetésekről beszélünk? stb

 

Te mit kérdeznél még? Mik a tapasztalataid? Írd meg kommentben ha van kedved!

A bejegyzés trackback címe:

https://szocialmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6112899056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása